Cerita Cinta

love3.jpg

Cerita cinta Zie dan Joe (Part 1)

Pertama kali Zie terpandang Joe di atas bukit tepi hutan tempat budak-budak sekolah menunggu bas ketika balik sekolah hari itu. Hitam manis kulitnya, manis wajahnya, tegap badannya persis Awie Wings. Hati Zie terpaut. Akan aku miliki jejaka ini bisik hatinya kecilnya. Terasa bibit-bibit cinta mula tumbuh di lubuk hatinya yang paling dalam. Ah…hati begitu mudah engkau jatuh cinta.

Lalu sepucuk warkah cinta sampai ke tangan Joe pada keesokkan harinya. Disampaikan oleh Casey sepupu Zie yang kebetulan satu kelas dengan Joe. Bekerut dahi Joe membaca bait-bait cinta dari seorang gadis yang tidak pernah dikenali bahkan namanya pun asing sekali pada diri Joe. 

Casey menunjukkan kepada Joe siapa itu Zie, pelajar Tingkatan 1 Belian yang kelasnya terletak ditepi bangunan bertentangan dengan bangunan kelas mereka. Kebetulan ketika itu Zie sedang merenung Joe di beranda bangunan sementara menunggu lonceng pagi berbunyi. Joe tersenyum. Tergugup Zie dan merona pipinya. Lalu cepat-cepat dia masuk ke kelas bersamaan dengan berbunyinya lonceng menandakan kelas pertama akan bermula.

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s