Category Archives: Lagu Cinta

Lagu siapa ni…

Bagaimana harus di luahkan
Perasaan ku pada mu
Yang selama ini ku pendamkan
Dalam diam ku

Sukar untuk ku berterus-terang

Tentang perasaan ini

Bimbang seandainya tak kau terima

Musnah harapan ku

 

Bagaimana harus aku

Menghadapi semua itu

Sedangkan ku menyintai  mu sepenuh hati

Tak mudah untuk ku melupakan diri mu

Kau bagi ku segala-galanya

 

Pada yang maha kuasa

Ku panjatkan doa

Moga dibukakan pintu hati mu

Kan ku buktikan kejujuran cinta ku

 

Jangan biar keraguan

Menghantui jiwa ku

Dalam ku meniti sebuah kepastian

Dari bibir mu…oh kasih

 

Kasih dan saying

Cinta dan rindu

Tersemat di jiwa ku

Usah biar ku kecewa

Berbalut luka

Agar kau mengerti

Yang selama ini

Aku menyintai mu…

~Luahkan cinta mu sebelum terlambat. Jangan biarkan tanda-tanya terus besarang dihati tanpa berusaha untuk menemukan jawapannya~

Rindu Rinduan Jadi Kenang Kenangan ~ SCOIN

Sakit hati ini
Bagai dihiris sembilu
Sesak nafas ini
Bila ku mendapat tahu
Kasih yang ku beri tak berharga

Sayang
Kau bermain dengan silang kata
Hingga aku
Benar-benar telah jatuh cinta

Sayang
Sesungguhnya aku tak menduga
Engkau insan
Yang tak boleh ku percaya

Rindu rinduan jadi kenang kenangan
Insan ku sayang kini milik orang
Kasih dan sayang jadi benci dan dendam
Dimanakah setia mu
Dimanakah rindu mu

Aku kau panggil sayang
Dia kau panggil sayang
Mana satu mahu mu

Kau berikan ku rindu
Kau berikannya cinta
Oh.. ku tak tahu

Tergamaknya diri mu
Meracuni jiwa ku
Dalam senyuman
Selamat tinggal sayang
Aku mengundurkan diri

Aku kau panggil sayang
Dia kau panggil sayang
Mana satu mahu mu

Kau berikan ku rindu
Kau berikannya cinta
Oh.. ku tak tahu

Tergamaknya diri mu
Meracuni jiwaku
Dalam senyuman
Selamat tinggal sayang
Aku mengundurkan diri

Jangan menjadi seperti aku, sering mengalah sebelum berjuang.. Kerana aku merasa diri ini serba kekurangan berbanding dengan orang lain. Bila keyakinan diri goyah maka kegagalan akan menjadi teman kita yang paling setia. Ayuh berjuanglah dan menangilah cinta mu. Bak kata pujangga… Biar putih tulang jangan putih mata..

As Long As You Love Me – Backstreet Boys

As long as you love me

Although loneliness has always been a friend of mine
I’m leavin’ my life in your hands
People say I’m crazy and that I am blind
Risking it all in a glance
And how you got me blind is still a mystery
I can’t get you out of my head
Don’t care what is written in your history
As long as you’re here with me

I don’t care who you are
Where you’re from
What you did
As long as you love me

Who you are
Where you’re from
Don’t care what you did
As long as you love me

Every little thing that you have said and done
Feels like it’s deep within me
Doesn’t really matter if you’re on the run
It seems like we’re meant to be

I don’t care who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
What you did
As long as you love me (I don’t know)
Who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
Don’t care what you did
As long as you love me (yeah)

I’ve tried to hide it so that no one knows
But I guess it shows
When you look into my eyes
What you did and where you’re comin from
I don’t care, as long as you love me, baby

I don’t care who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
What you did
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
Don’t care what you did (yeah)
As long as you love me (as long as you love me)
Who you are (who you are)
Where you’re from
What you did
As long as you love me
Who you are (who you are)
Where you’re from (where you’re from)
As long as you love me
Who you are
As long as you love me
What you did (I don’t care)
As long as you love me

————————————

Kata Wati pilihlah orang yang mencintai kita kerana orang yang mencintai kita akan sanggup berkorban apa sahaja untuk kita.

Pernahkah anda jatuh cinta? Pernahkah anda menjadi cinta pertama kepada seseorang? Aku sering jatuh cinta tapi pertama kali aku merasa menjadi cinta pertama kepada seseorang ketika aku di Tingkatan 4. Dia tujukan lagu ini khas untuk aku :-) tapi malangnya aku tidak boleh mencintai dia. Sebabnya aku lebih menyayangi dia sebagai sahabat sahaja. Kadang-kadang kita lebih baik berterus-terang daripada terus memberi harapan. Tapi aku ada berterus-terang ke? :-P mungkin aku terlupa pada prinsip sendiri masa tu… Sebab kadang-kadang terasa indah dunia ini bila kita tau kita dicintai. Lebih-lebih lagi bila si dia yang menyintai itu agak comel juga :-P dan bila dia sanggup menerima kekurangan kita…

Rindu Serindu Rindunya ~ SPOON

Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwa ku
Setelah kasih lama berlalu

Tidak mungkin ku lupa
Perjanjian kita
Di bawah rumpun bambu
Di kala bulan sedang beradu oh..oh..

Mengapa terjadi perpisahan ini
Di kala asmara melebar sayapnya
Mengapa kau pergi di saat begini
Di kala hatiku terlukis nama mu

Kalau memang tiada jodoh
Apa lagi nak ku heboh
Aku malu pada teman
Pada semua

Rindu … rindu serindu rindunya
Namun engkau tak mengerti oh…oh
Pilu … pilu sepilu pilunya
Namun engkau tak perduli

Malu … semalu malunya
Namun apa daya orang tak sudi
Mahu … semahu mahunya
Namun apa daya orang dah benci

Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Aku malu

~Setiap lagu cinta yang dipaparkan disini pernah menyumbangkan kenangan dalam dunia cinta ku suatu masa dulu :-) ~

Coretan Cinta dalam Kad Ucapan

love_song.jpg

~Tak tahu lagu siapa ini. Tajuk pun tak ingat :-P . Kalau anda tau tell me so I can update the title~

Mungkin Nanti – Peter Pan

Saatnya ku berkata mungkin yang terakhir kalinya
Sudahlah lepaskan semua kuyakin inilah waktunya
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi

Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini

Dan bila hatimu termenung bangun dari mimpi-mimpi mu
Membuka hatimu yang dulu cerita saat bersamaku
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi

Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini

Tak usah kau tanyakan lagi simpan untukmu sendiri
Semua sesal yang kau cari semua rasa yang kau beri

~Was my HP caller ringtone long time ago~